Het jonge en ondernemende koppel, Eddy en Kimberly, zijn in 2015 samen hun eigen Personal Training avontuur begonnen. Bij dit nieuwe avontuur hoorde natuurlijk ook een eigen huisstijl en website, dus klopten ze bij mij aan.
Het logo
Na wat communicatiewisselingen via de mail en een persoonlijke meeting met Eddy en Kimberly ben ik aan de slag gegaan met ontwerpen. In eerste instantie met het ontwerpen van een logo.
Links in de afbeelding zie je welk idee Eddy voor het logo aanleverde en rechts is het uitgewerkte logo te zien. Eddy wilde iets met een hartje, 24 en seven moesten aan elkaar worden geschreven en ‘Personal Training’ mocht er onder worden gezet.
Nadat ik wat geschetst had, kreeg ik het idee om het hartje de V van Seven te laten vervangen. Het onderste vorm van het hartje heeft namelijk veel weg van de letter V. Het paste op die manier perfect en het hartje kon ook meteen gebruikt worden als beeldmerk in verschillende uitingen.
Het logo is verder zo gemaakt dat hij diapositief ook goed werkt en meteen herkenbaar is wanneer je het ziet. Het lettertype Century Gothic zorgt voor een strak en sterke uitstraling. Iets wat goed past bij een fitness gerelateerde onderneming.
Eddy over het logo:
Het logo is echt helemaal zoals ik voor ogen had. Echt mooi! Ik ben benieuwd hoe de website eruit komt te zien.
De beelden
Voor de beelden hebben Eddy en Kimberly gebruik gemaakt van een externe fotograaf. Ik heb hun daarin vooral geadviseerd wat het mooiste zou zijn en wat het beste past voor op de website. Goede kwaliteit foto’s voor op een website zijn zeer belangrijk en kunnen zeer goed bijdragen aan de branding en kunnen goed gebruikt worden voor marketinguitingen.
In de beelden zelf is er mooi gebruik gemaakt van contrast en zijn ze getuigen van dynamiek en kracht. Verder zijn de beelden zwart/wit gemaakt, zodat het nog meer kracht en professionaliteit uitstraalt.
De website
Voor de website is er gebruik gemaakt van een wordpress thema die helemaal is aangepast is op de smaak en wensen van Eddy en Kimberly. Met deze website kunnen zij hun activiteiten promoten, positieve referenties van tevreden klanten plaatsen en potentiële klanten overtuigen van hun kwaliteiten.
Op de website is er veel gebruikgemaakt van beeldmateriaal. Iets wat de website zijn eigen stijl geeft. De foto’s stralen kracht en dynamiek uit en de uitstraling van de website past daar perfect bij. Ook de diagonale lijnen in de website zorgen voor veel dynamiek in het ontwerp.
Update: Eddy en Kimberly zijn inmiddels een nieuw initiatief gestart, genaamd Newborn fit mama. Ook daarvoor het ik een huisstijl en website gemaakt. Meer daarover valt te lezen in https://www.elbertwobben.nl/case-freelance-projects/